Thursday, April 23, 2009

Trauma

Hari ni aku trauma. Petang tadi dalam perjalanan ke tempat kerja aku melihat satu kemalangan maut. Kemalangan tu berlaku di lebuh raya PLUS selepas susur keluar Bangi menghala ke KL. Dalam kejadian tu seorang penunggang motosikal mati selepas motosikal ex5 yang ditunggangnya terlanggar belakang sebuah lori pikap yang berhenti di lorong kecemasan.

Aku sebenarnya boleh dikatakan sudah biasa jugak tengok mayat ni, dah nama pun keje sebagai wartawan jenayah. Macam -macam mayat aku pernah jumpa, mayat kena bunuh, kena tembak, mayat yang dah berhari-hari kena buang dan macam-macam lagilah.

Tapi hari ni lain sikit. Sebabnya depan mata sendiri aku tengok kemalangan tu dan aku saksikan sendiri macam mana mangsa meninggal dunia. Nak ambik gambar pun aku tak sanggup hanya mampu telefon ambulans je. Memang truma la dahla aku bawak motor jugak. Aku tengok mangsa dah meninggal dunia aku terus sedekah Al-Fatihah dan terus setat motor dan pergi kerja.

Kalau nak berita dan gambar boleh la tengok kat blog ni www.ondscene.blogspot.com dia ni wartawan jenayah jugak tapi dia otai, orang lama beb. Aku orang baru.

2 comments:

julie@julianamnoor said...

mana kwan2 lain?

Banteh said...

Kawan2 lain sibuk dengan keje. Mana ade masa.